15 Mayıs 2016 Pazar

Çikolatalı Saray Helvası(Kastamonu Çekme Helva Tarifi)(Beyaz Helva)















Çok lezzetli  olan bu helvaları misafirliğe giderken bile götürebilirsiniz. Ben iki türlü helva yaptım, bir kısmını silikon kaplar da kalanını da borcama yaydım. 

Borcamdaki helvayı dikkatli çıkarmanız gerekiyor ama silikon kaplardaki helvalar daha kolay çıkıyor.


Malzemeler :

6 su bardağı un
250gr. tereyağı
2 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya 
2 paket bitter çikolata

Hazırlanışı :

Çikolatayı benmari usulü eritiniz. Biraz ılınınca fırçayla silikon kalıbın içlerine sürüp donması için buzdolabına kaldırınız.

Teflon tavaya unu koyup 20 dakika orta ateşte devamlı karıştırarak kavurunuz. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli şey un'un beyaz kalması, rengi dönmeye başlarsa altını biraz daha kısınız.

20 dakika kavurduktan sonra tereyağını ilave edip yağ unla tamamen karışana kadar yaklaşık 5 dakika daha kavurunuz.

Tencerenin altını kapatıp pudra şekeri ve vanilyayı ekleyip karıştırınız. Ayrı bir kaba alıp elinizin girebeleceği kadar ılınınca(5-10 dakika kadar) bir dakika yoğurunuz. 

Çikolata sürdüğünüz kalıbı buzdolabından çıkarıp tatlı kaşığı ile içlerini helvayla doldurunuz. İsterseniz elinizle ya da başka bir aletle üzerlerine sıkıca bastırınız. Ben ölçü kaşıklarının küçüğünü kullandım tam geldi. 

Helvanın üzerine sıkıca bastırmazsanız gevşek olur ve kalıptan çıkartırken dağılır.Bu yüzden sıkıştırılması çok önemli.

Kalıbı tekrar buzdolabına kaldırıp geri kalan helvayı soğutmadan orta boy bir borcama bastırınız. 

Büyükçe bir borcama basarsanız helvanız ince,orta boy bir borcam basarsanız orta kalınlıkta olur. Ben orta boy borcama bastım.

Helvanın üzerine sıkıca bastırıp bıçakla kesiniz ve buzdolabına kaldırınız. Sıcakken kesmezseniz parçalanırlar.

Kalan çikolataları tekrar benmari usulü biraz ısıtıp soğuyan silikon kalıptaki helvaların üzerine sürünüz. (burası helvanın altı olacak). Tekrar buzdolabına kaldırınız. 

Helvalar tamamen soğuyunca silikon kalıptan dikkatlice çıkartıp kapaklı bir kaba alabilirsiniz. 

Borcamdaki helvaları çıkartırken çok dikkat ediniz, ilk dilimi parçalayabilirsiniz ama sonrakileri rahat alırsınız. 

5-10 dakika dışarıda bekletip servis yapınız. Afiyet olsun. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...