28 Temmuz 2017 Cuma

Kayısı Reçeli Tarifi












Kayısı reçeli oldukça lezzetli ve sevilen bir  reçel'dir. Ben sabah yapıp kahvaltıya yetiştirdim nefis oldu. Kayısının zamanı geçmeden yapmanızı öneririm. 





Malzemeler :

1 kg. taze kayısı(ayıklanınca 900gr. kalıyor)
900 gr. toz şeker
1 çay kaşığı limon tuzu


Hazırlanışı :


Reçeli akşamdan şekerde bekletirseniz sabah kalkıp kaynatabilirsiniz ama gündüz yapacaksanız 7-8 saat kadar bekletip sonra kaynatınız. (Ben akşam 12 gibi şekere yatırıyorum sabah kalkınca da kaynatıyorum)

Kayısıları yıkayıp süzülmeleri için biraz bekletiniz. Islak kalanları kağıt havlu ile kurulayınız.

İkiye ayırıp ortasındaki çekirdekleri çıkartınız.

Kaynatacağınız tencereye koyup üzerlerine şekerin tamamını ekleyiniz.

Çekirdekleri kırıp şekerin üzerine ekleyiniz.(isterseniz koymayabilirsiniz ama güzel tat veriyor) Tencerenin kapağı kapalı olarak sabaha kadar bekletiniz.

Kavanozları akşamdan sterilize ediniz. (suda kaynatarak, fırında veya mikro dalgada yapabilirsiniz) 

Sabah tencerenin ağzını açıp altını yakınız. Yaklaşık 10 dakika içinde reçel kaynamaya başlayacaktır. Altını biraz kısınız.

1 çay kaşığı tereyağı ilave ediniz.

Köpüklerini isterseniz kevgirle alıp atınız, isterseniz kaşıkla kayısılara zarar vermeden üsten üsten attırarak içine yediriniz. Ben ikinci yöntemi kullanıyorum.

Ara Ara karıştırarak ve köpüğü içine yedirerek reçeli pişiriniz. 

Kaynadıktan 25-30 dakika sonra reçel kıvama gelmiş olması gerekiyor. 

1 çay kaşığı limon tuzu ilave edip karıştırınız. 2-3 dakika sonra reçeli kontrol ediniz.

Çay tabağını buzluğa koyup bir dakika bekletip alınız. Bir çay kaşığı reçelin suyundan koyup 20 saniye bekletip tabağı yan çeviriniz. Reçelin son damlası uzuyorsa tencerenin altını kapatabilirsiniz. 

Kavanozlara sıcak ya da ılık olarak doldurabilirsiniz. Reçeli karıştırarak doldurunuz ve kapaklarını sıkıca kapatınız. Afiyet olsun.

Tarifimin videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...