15 Ocak 2014 Çarşamba

Etli Lahana Dolması(sarması)










Yaprak sarma kadar bu lahana sarmasına da bayılıyorum. Dışını dolma, içini kapuska yemeği yapıyorum.


Malzemeler :

1 adet yaprakları dolma sarmaya uygun yumuşak orta boy lahana
400 gr. kıyma
2 adet kuru soğan
1 su bardağı pirinç
1/2 demete yakın maydanoz
az karabiber
1 yemek kaşığı tepeleme salça
tuz
az sıvı yağ
2 diş sarımsak
1/2 su bardağı su

Üzeri İçin :

1 yemek kaşığı tepeleme salça
biraz sıvı yağ
tuz
2 su bardağı su
2 yemek kaşığı kuru nane

Hazırlanışı :

Geniş bir tencereye su koyunuz ve 2 tatlı kaşığı tuz atıp kaynatınız. 

Resim 1 deki gibi lahanayı ikiye ayırınız. 
Resim 2 deki gibi ikiye ayırdığınız lahanaları tekrar ikiye ve onları da tekrar resim 3 deki gibi ikiye ayırınız. Yani lahanayı dörde bölmüş oluyorsunuz ama resimlerdeki gibi böleceksiniz. Lahananız orta boysa ikiye ayırınız.

Lahanaların ortasını yani sarılmayacak kadar kalın olan kısımlarını ayırıp sarılabilecek yapraklarını suyun altında yıkayıp kaynayan suyun içine atınız.

Maksimim 3 dakika civarı yaprakların bir tarafını 3 dakika da diğer tarafını çevirip yumuşaması için haşlayınız. Lahana yapraklarını fazla haşlamayınız erirler. Parmağınızla kontrol ediniz sarılabilecek gibi yumuşamışsa hemen bir kevgirle çıkarıp süzgeçe alınız ve akan suyun altında soğutunuz.

Lahana yaprakları soğurken iç harcını yapınız. 

Bir kaba kıyma,rendelenmiş ya da çok minik doğranmış soğan, yıkanmış pirinç, robota çekilmiş maydanoz, karabiber, salça, tuz az sıvı yağ ve pirinçleri ve suyu ekleyip bütün malzemeyi güzelce karıştırıp tuzunu ayarlayınız.

Yaprakları dolma genişliğinde şeritlere ayırınız ve çok uzunsa dolmayı saracak kadar kısaltınız. Damarlı yani kabarık olan kısmı yukarı gelecek gibi yaprağı koyup üzerine bir miktar iç harç koyup sarınız. Hepsini bu şekilde yapınız.

Dolmayı yapacağınız tencere derin ve geniş olmalı. Ben tencerenin altına yaprağın damarlı kısımlarını koyuyorum ya da yaprak yerine tabak kapatıyorum ve sadece kenar kısımlarına yaprak koyuyorum ya da tencerenin genişliği kadar tabak koyup hiç yaprak koymuyorum, böylece yaprakları ziyan etmemiş oluyorum fakat tabağın kenarları düz olmamalı,kaynarken tabağın altına su girmeli yoksa tabak kırılır.

Tencerenin altına bir kapak kapatın ya da ayırdığınız damarlı kısımlarını döşeyip üzerine sarmaları yerleştiriniz. 

Ayrı bir tavada biraz sıvıyağla 1 yemek kaşığı tepeleme domates salçasını kokusu çıkana kadar kavurup üzerine iki su bardağı su ve az tuz atıp iki dakika daha kaynatıp altını kapatınız.

Sosu dolmaların üzerine dökünüz, su yaklaşık lahanaların üzerine gelecek. Yaklaşık 2-3 bardak yeterli oluyor. 2 yemek kaşığı kuru nane atıp tabak ya da benim kapattığım toprak kapak dan kapatınız(bazen kapak kapatmadan da pişiriyorum) ve tencerenin kapağı kapalı olarak pişiriniz.

Altını biraz kısıp dolmaları pişiriniz. Lahana dolması çabuk piştiğinden sık sık kontrol ederek pişiriniz. Çatalı batırdığınız zaman çok rahat şekilde dolmaya giriyorsa ve tadına baktığınız zaman yapraklar yumuşamışsa tencerenin altını kapatabilirsiniz.

Sarımsaklı yoğurtla servis yapınız. Afiyet olsun.

Tarifin videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...